Възходът на дистанционната работа: Адаптиране към „новите норми“
19.02.2024
COVID-19 се появи от нищото и с това много неща в живота ни трябваше да се променят незабавно. Образованието, работата, времето с любимите хора и вашето свободно време бяха значително повлияни от прехвърлянето на тези преживявания онлайн, създавайки различни опции както за работа, така и за игра.
С тази голяма промяна в живота много компании се спряха на гъвкави и дистанционни работни графици, които позволиха на хората да работят по-ефективно, като същевременно се опитваха да жонглират с други отговорности, които възникваха, докато животът ни съществуваше само у дома. Гъвкавата работа е работа, която може да се извършва чрез хибридно работно време в офиса и извън него или различни споразумения за време.
Със срещите в Zoom, чатовете на Windows Teams и дъските на Slack всички ние в крайна сметка намерихме начин да поддържаме света да се върти. Някои от тези практики са останали основен елемент в много фирми и училища – правейки онлайн курсовете по-достъпни и позволявайки на всеки да има достъп до срещи на живо от всяка точка на света. Докато отдалечените и гъвкави работни графици не бяха непознати за обществеността в миналото, само около 30% от служителите някога са работили дистанционно. Концепцията не изглеждаше достъпна или практична за повечето компании. Много работодатели не го позволиха или се стигна до заключението, че сътрудничеството е по-трудно. Но през 2020 г. всички видяхме много бързо, че всички са разбрали как да работят с часовник отвсякъде и навсякъде, отваряйки повече врати за всички.
От "от 9 до 5" до гъвкавост
Тъй като вече е прието като възможно, търсенето на гъвкава работа се е увеличило. По-младите служители имат по-малка лоялност към компанията и сменят ролите си по-бързо от своите предшественици, но това се дължи предимно на грижата им за баланс между работа и личен живот и възможностите, които компанията им предоставя. Гъвкавата работа е само един от факторите, които тази демографска група взема предвид. Днес около 50% от работниците са хилядолетия и Gen Z, което оказва по-голям натиск върху компаниите да се приспособят към „нова норма“ и да изпълнят тези очаквания. Според Forbes служителите, които избират гъвкава и дистанционна работа, в крайна сметка са по-удовлетворени служители, които са по-ефективни, лоялни и имат по-голямо удовлетворение от работата, също така „Служителите, които се възползват от гъвкавите работни условия, работят повече часове и свършат повече“. Знаем, че всеки иска да се чувства щастлив в ролята си и гъвкавата работа помага за това, като същевременно прави служителите по-продуктивни.
Гъвкавата работа обаче може също да затрудни административните задачи. Когато всички работеха заедно лично, щеше да видиш кога хората ще влязат и ще си тръгнат. Съвместните проекти бяха лични, а разделянето и завладяването на работата беше лесно. Беше лесно да видите и изпитате работата, която се извършва на вашето работно място. Но тъй като хората сега търсят възможности, които позволяват тези гъвкави часове с възможността да работят навсякъде, следенето кога и къде всеки работи може да се превърне в кошмар за човешките ресурси. Най-интуитивният отговор тук е да използвате базирано на облак софтуерно решение за отчитане на работното време. Използването на облачно базираното решение на TimeMoto улеснява живота ви по отношение на управлението на времето на служителите. Знаейки кой е включен и кога, предоставяйки геолокация и геозониране за тези, които работят дистанционно, и знаейки точно кога влизат и излизат. С мобилно приложение, възможност за планиране на смени и генериране на отчети, TimeMoto покрива най-важните ви нужди от време и присъствие.
Улеснете живота на вашия бизнес и вашите служители
Използвайки някой от нашите облачни планове, вие получавате опциите за това колко задълбочено искате вашето решение за време и присъствие. Независимо дали всичките ви служители работят от разстояние или само няколко, които идват и си отиват, когато имат нужда, използването на мобилното приложение TimeMoto улеснява разбирането дали даден служител работи в този момент и откъде работи. Няма нужда да изпращате съобщения напред-назад, за да знаете къде се намират. Това прави живота по-лесен за вашия бизнес и за вашите служители.
СИСТЕМИТЕ ЗА КОНТРОЛ НА РАБОТНОТО ВРЕМЕ ТIМЕМОТО НА SAFESCAN МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ ТУК: